Työyhteisöt kömpivät mökeiltä ja kotinurkista hybridityöhön. Mikä on sopiva tasapaino? Miten (jälleen)rakennetaan työyhteisö? Kannattaako toimistolle mennä, jos siellä ei ole ketään?

Kirjoittaja: Jiri Luoto
mariela-nortama_150x195.jpg

Jiri vastaa Compass Groupin työelämälle ja vapaa-ajalle suunnattujen palvelujen tuottamisesta ja kehityksestä. Asiakkuusjohtajana Jiri kuuntelee asiakkaitaan ja rakentaa kumppanuutta sekä luottamusta tulevaisuuden uudenlaisiin ruokapalveluihin.
Elämän tasapainoa Jirille tuo perhe, rintamamiestalo, luonto ja hyvä ruoka. Missiona on auttaa nykypäivän työntekijöitä hyvän ruuan ääreen arjen keskellä – missä ikinä töitä tehdäänkin.

Lounaan paluu

Rillit huurussa maskin takana pikakelaan kaukosäätimellä powerpoint-esityksen ensimmäisestä viimeiseen diaan. Piti vaihtaa seuraavaan, mutta jäi sormi jumiin… ”jäikö kysyttävää?”. Ensimmäinen live-esitys vähään aikaan. Sanovat, että huumorilla voi aloittaa.

Työyhteisöt kömpivät mökeiltä ja kotinurkista hybridityöhön. Mikä on sopiva tasapaino? Miten (jälleen)rakennetaan työyhteisö? Kannattaako toimistolle mennä, jos siellä ei ole ketään?

On siellä. Lounas on palannut, olemme auki ja jälleennäkemisen riemu raikaa ravintolasalissa! Lämpimästi tervetuloa syömään ja palveltavaksi. Me olemme Sinua avosylin (sopivin etäisyyksin) vastassa ja kokkaamme Sinulle ja työkavereillesi herkullisen ja vastuullisen lounaan. Samaa tunnelmaa, makua ja arjen helppoutta voit viedä mukanasi myös illaksi tai huomisen etäpäiväksi – joko koko aterian tai sen kaikkein työläimmän osan. (Ja jos unohtui, pk-seudulla voit kipaista kiertävälle Amica-autolle, jonka menun, reitit ja pysäkit näet Instragramissa: @amica.kotiruoka ja Facebookissa: Amica kotiruoka. 

Saakohan sieltä ruokaa, jos tulen kahden maissa? Paikkariippumaton työ lisää liikettä myös kellonaikojen suhteen. Tutkimuksemme mukaan työntekijät saavat päättää pitkälti itse, missä työnsä tekevät (39 % yksityisten alojen työntekijöistä, Compass Group Suomen Lähi- ja etätyön ruokailu -päättäjätutkimus 2021). Tämä lisää kiinteistöjen käyttäjämäärien vaihtelua ja ennakoimattomuutta. Asiakkaiden kanssa olemme yhdistäneet aula- ja kahvilapalveluita sekä lisänneet 24/7- itsepalvelupisteiden määrää, jotta myös vähävolyymisempina hetkinä kiinteistöissä palvelut ovat käyttäjille saatavilla. Lisäksi ruuan valmistamisen uudenlaiset ratkaisut mahdollistavat laadukkaan tarjonnan myös hiljaisempina päivinä ja nopean jouston asiakasmäärien vaihdellessa. Ennakoitavuudella ja joustavammilla ratkaisuilla voidaan vähentää syntyvää ruokahävikkiä ja varmistaa maistuva lounas vastuullisesti laadukkaista raaka-aineista.  Ennakoivan kävijämäärädatan hyödyntäminen yhdessä auttaisi kiinteistöyhteisöä palveluineen toimimaan entistä kohdennetummin ja resurssitehokkaammin – ja tarjoamaan käyttäjilleen siten  myös parempaa palvelua.

Me compassilaiset tunnemme jälleennäkemisen ilon. Moni meistä on palannut kuukausienkin poissaolon jälkeen takaisin tekemään ruokaa ja palvelemaan asiakkaita. Silmäkulmakin saattaa ilosta kiiltää, kun saamme tehdä sitä mitä sydämestämme haluamme. Intohimona ruoka ja palvelu. Lounas on palannut. Tervetuloa!