Erityisesti nyt, kun työpaikat ja toimitilat heräilevät pian pandemian jälkeiseen elämään, on kuluttajien eli työntekijöiden kuuleminen äärimmäisen tärkeää. Yritykset ja työnantajat miettivät työolosuhteita, -tiloja ja palveluita. Mukaan suunnitteluun kannattaa ottaa myös ammattilaisia sekä kansainvälistä näkemystä ja kokemusta. Me compassilaiset olemme valmiina rakentamaan energisiä ja yhteisöllisiä työpaikkoja asiakkaidemme kanssa.

Kirjoittaja: Elina Yrjänheikki
_elina_yrjanheikki00006_web.jpg

Elina Yrjänheikki on toiminut vuoden 2021 alusta Compass Group Finlandilla myyntijohtajana. Elinalla on pitkä yli kymmenen vuoden kokemus ravintola- ja toimitilapalveluiden alalta sekä yli 20 vuoden kokemus lähellä kuluttajarajapintaa olevista myynnin, markkinoinnin sekä liiketoiminnan kehittämisen johtotehtävistä kansainvälisissä yrityksissä. Kuluttaja ja asiakkaat ovat aina keskiössä kun liiketoimintaa viedään eteenpäin, niin myös Compassilla.

Olemme toivottavasti Suomessa piakkoin tilanteessa, jolloin ajatus paluusta työpaikoille alkaa itää jo monessa meistä ja etätyösuosituksia voidaan alkaa purkamaan. Tuntuu upealta, kun pääsemme jälleen tapaamaan työkavereita ihan kasvotusten ja palaverit isommallakin porukalla tuntuu jopa uskomattomilta. Fyysiset ja sosiaaliset kontaktit tuovat monelle meistä energiaa ja inspiraatiota, mutta vähintään ne lisäävät informaation oikeanlaista kulkua ja yhteenkuuluvuuden tunnetta.

Emme kuitenkaan tule palaamaan täysin entisiin toimintamalleihin sillä työskentelyn tavat tulevat varmasti pysyvästi muuttumaan. Etätyö ja etäkontaktit tulevat jäämään pysyväksi osaksi työskentelyämme.

Me Compassilla olemme rakentaneet ja muokanneet palvelumallejamme vastaamaan näihin yksilöiden ja työyhteisöiden uusiin tarpeisiin. Lähtökohtana on edelleen itse arkiruokailun merkityksellisyys, sen energisoiva ja hyvinvointia edistävä vaikutus. Tämän varmistamme jatkossakin lounasravintoloissamme tarjolla olevalla, laadukkaalla, puhtaista raaka-aineista, vastuullisesti tuotetulla ruokatarjoamalla, jonka maku jättää muistijäljen. Tarjoilemme ruuan edelleen hymyillen ja lämmöllä. Ruoka tuo ihmiset yhteen – edelleen ja vahvasti.

Tämän lisäksi olemme laajentaneet ravintolapalvelukokonaisuuttamme lisäämällä mukaan myytävien tuotteiden laajaa kirjoa, joko nautittavaksi työpisteellä tai kotiin tai kaverille vietäväksi illalliseksi tai seuraavan etäpäivän ravinnoksi. Toimiston ravintolamaailma on nyt myös 24/7 palvelupiste, mikromarket, kahvila, työskentelypiste ja/tai kohtaamispaikka.

Tällainen ravintolapalveluiden monimuotoisuuden lisääntyminen vaatii tuotantotapojen uudelleen ajattelua, jotta kustannustehokkuus säilyy laadusta tinkimättä. Meillä Compassilla tämän mahdollistavat keskitetyn tuotannon uudet mallit, keskuskeittiöprojektimme mahdollistamat tuoteportfolion laajennukset sekä periksiantamaton laatutyömme jokaisessa toteutuksen vaiheessa.

Uskomme, että ruoka ja ruokailu on entistä merkityksellisemmässä roolissa jatkossa, kun palaamme toimistoille, työpaikoille, opiskelupaikkoihin. Ruokapalveluihin panostaminen on vetovoimatekijänä tärkeä, kun ihmiset palaavat työpaikoille ja yhteen.

Food brings people together – nyt jos koskaan ja entistä voimakkaammin.

Haluatko kuulla lisää Compass Groupin tarjoamista uusista mahdollisuuksista toimiston ruokapalvelun kehittämisessä?

Ota yhteyttä elina.yrjanheikki@compass-group.fi tai myynti@compass-group.fi niin jutellaan lisää!