Kehitämme mukaan otettavia ruokia yhdessä kuluttajien kanssa vastaamaan paremmin tulevaisuuden tarpeita. Hyvä, herkullinen ja terveellinen ruoka korostuvat suomalaisten toiveissa, mutta käytännön arjen ja vapaa-ajan ruokailussa ratkaisevia tekijöitä voivat olla saavutettavuus ja aidosti arkea helpottavat ratkaisut. Tulevaisuuden ruokaratkaisut rakennetaan yhdessä asiakkaiden kanssa. Vastaa kyselyyn ja tule mukaan paneeliin!

Takeaway-kulttuurin nousu on yksi esimerkki arkiruokailun vahvistuvista trendeistä. Hyvä maku, hyvinvointi ja vastuullisuus ovat vahvoja trendejä jatkossakin. Terveellisen, maukkaan kotiruoan arvostus on edelleen vahva. 

Ihmisten toiveet ja tarpeet korostavat hyviä perusasioita poikkeusolojen aikana, kertoo Compass Group Suomen teettämä kattava kuluttajatutkimus koronakeväältä 2020. Yli kahden tuhannen suomalaisen kuluttajan vastauksissa toukokuussa tehdyssä tutkimuksessa korostuivat aidot kohtaamiset ihmisten välillä, turvallinen ja empaattinen palvelu arjessa sekä aidosti hyvä, herkullinen ja terveellinen ruoka. Näiden lisäksi toivottiin helppoutta ja sujuvuutta digitaalisilla ratkaisuilla.

Tulevaisuuden ruokaratkaisujen ja -palvelujen rakentamisessa ratkaisevaa on helpottaa aidosti ihmisten arkea. Compass Groupilla tehdään tiivistä kehitystyötä yhdessä asiakkaiden kanssa, jotta tuotteet ja palvelut olisivat mahdollisimman hyvin erilaisiin tarpeisiin vastaavia.

- Haluamme olla ihmisiä lähellä ja heidän arkeaan helpottamassa. Saimme koronakevään aikana toteutetusta laajasta kuluttajatutkimuksesta hyvät suuntaviivat ja raamituksen, joka toimii nyt käytännön tuote- ja palvelukehityksen pohjana. Nyt toteutettava kysely tarkentaa ja konkretisoi tuotteiden ja kuluttajatarpeiden kohtaamista, kertoo kehityspäällikkö Nina Hienonen Compass Groupilta.


Vastaa kyselyyn ja voita palkintoja!

Toteutamme avoimen kuluttajakyselytutkimuksen, jossa selvitämme aiempaan laajaan kuluttajatutkimukseen pohjautuen tarkemmin kuluttajien käyttäytymistä, motiiveja ja tarpeita.

Kyselyyn toivomme laajasti vastauksia kuluttajilta ja siihen voi vastata 7.2.2021 mennessä. Kyselyyn vastataan verkkosivuillamme alla olevasta linkistä. Arvomme kaikkien kyselyyn vastanneiden kesken 5 kpl 20 euron lahjakortteja ravintoloihimme ja pääkaupunkiseudun Amica-ruokarekalle.

Kyselyyn tästä >>


Mukaan paneeliin kanssakehittäjäksi

Tuotekehitystyön lisäksi kehitämme palveluitamme tuotteiden ympärille yhdessä asiakkaittemme kanssa. Kutsumme kyselyyn vastanneet ja kaikki muut kiinnostuneet osallistumaan kehittäjäpaneeliimme, jossa testaamme tuotteita ja palveluja, selvitämme mieltymyksiä esimerkkien ja prototyyppien avulla sekä syvähaastattelemme erilaisia kuluttajia heidän tarpeistaan, tottumuksistaan ja mieltymyksistään. Osallistava paneeli on ajassa muokkautuva kehitysfoorumi, johon osallistuminen on vapaaehtoista eikä sido osallistujia mihinkään.

Erilaisista kuluttajista koostuvan kanssakehittäjä-paneelin tavoitteena on olla entistä paremmin ajantasalla ja ymmärtää muuttuvia kuluttajatottumuksia, käyttäytymistä ja mieltymyksiä. Yhdessäkehittäminen on merkittävää tulevaisuuden vuoksi.

- Rakennamme haastavanakin aikana tulevaisuuden ruokapalveluita. Vantaalle Pakkalaan nousee parhaillaan uusi isojen patojen keittiömme, jossa ensi keväästä lähtien valmistuu erilaisia terveellisiä kotiruokaratkaisuja sekä työelämän palveluihin, että kouluruokailuun ja kotona syömiseen, kertoo kasvu- ja kehitysjohtaja Mariela Nortama Compass Group Suomesta.

Liity mukaan paneeliin tästä >>

 

Haluatko lisää tietoja Compass Groupin ajankohtaisista uutisista ja ruokaan liittyvistä palveluista? Rekisteröidy uutiskirjeemme tilaajaksi.