Ruoholahdessa sijaitseva Roihu tarjoaa laadukkaat tilat monenlaisille yrityksille ja palveluista huolehtii Compass Group.

Roihu on loistava esimerkki paitsi Compass Groupin monipalveluista myös yhteistyöstä asiakkaan kanssa. Toimistotaloa on kehitetty vuokralaisten toiveita kuunnellen, ja lopputuloksena on paikka, jossa työntekijän on hyvä olla ja tehdä töitä.

Ruoholahdessa osoitteessa Porkkalankatu 3 sijaitseva Roihu tarjoaa laadukkaat ja räätälöidyt tilat monenlaisille yrityksille. Jotta yritykset ja niiden työntekijät viihtyvät, tarvitaan toimivia palveluita, ja niistä pitää huolen Compass Group.

– Asiakas saa kaikki palvelut meidän kauttamme, kertoo palvelupäällikkö Mikko Järvinen Compass Groupilta. – Meille on tärkeää huolehtia siitä, että asiakas voi keskittyä omaan ydintoimintaansa, me huolehdimme muusta. Ravintolapalveluista, aula- ja postipalveluista, siivouksesta, kerrospalveluista…

Roihun omistavan Genestan investment manager Anna Pihlajaniemi kertoo, että palveluntuottajaa valittaessa tärkeää oli paitsi tarjonnan monipuolisuus myös asenne. Hybridityö on tullut jäädäkseen, mutta Roihusta haluttiin luoda paikka, johon työntekijät haluavat tulla myös paikan päälle. Talo on täysin uniikki: asiakasyrityksillä on käytössään myös muun muassa palloiluhalli, kuntosali ja allasosasto, ja mahdollisuus on niin joogaan kuin hierontaankin. Yrityksille on luotu loistavat edellytykset huolehtia työntekijöidensä hyvinvoinnista.

– Alusta asti Compass Groupin väki on ollut yhtä innoissaan paikan ja palveluiden kehittämisestä kuin mekin. Ja Mikko yhteyshenkilönä on ihan omaa luokkaansa, Pihlajaniemi kiittelee. – Kun jotain sovitaan, niin se pidetään, ja enemmänkin!

Ravintola luo ilmapiiriä koko kiinteistölle

Roihu on hyvä esimerkki monipalveluista, joita Compass Group tuottaa. Ravintola ei ole enää pelkkä ravintola, vaan maistuvan ruuan ja juoman lisäksi sen inspiroiva miljöö vaikuttaa koko kiinteistön ilmapiiriin. Muut palvelut rakentuvat ravintolatoiminnan ympärille.

– Ravintola Roihun lämminhenkistä tunnelmaa ja kaunista sisustusta on kehuttu. Kehitämme toimintaamme koko ajan palautteiden perusteella. Asiakaspaikkoja on lisätty, ja itsepalvelukassa auttaa vilkkaimpana lounasaikana, Järvinen kertoo.

Kesäksi asiakaspaikkoja tulee entistä enemmän, kun terassit saadaan auki. Silloin lounaan voi kauniilla säällä nauttia ulkona, tai jäädä vaikka työpäivän jälkeen kollegoiden kanssa vaihtamaan kuulumisia. Kokouksia ja tilaisuuksia voi järjestää ravintolan tiloissa, mutta herkullisia tarjoiluja – pikkupurtavasta illallisiin – voi tilata myös asiakkaan omiin kokoustiloihin.

Aulassa tapahtuu

Roihun aula on paljon muutakin kuin vastaanotto. Se on kuin käyntikortti isoon taloon saavuttaessa, ja uusille ideoille ollaan avoimia.

– Roihussa vastassa ovat iloiset ilmeet, ja sinne on aina mukava tulla näyttämään tiloja vaikkapa uusille potentiaalisille asiakkaille, kertoo Pihlajaniemi.

Aulassa on myös viihtyisä kahvila, jonka puurobaari on tosi suosittu. Mikä onkaan parempi tapa aloittaa päivä kuin aamutreenin jälkeen puurolle, ja sitten virkeänä töihin! Välipalaa ja virvokkeita saa 24/7-marketista myös silloin, kun työpäivä venyy iltaan ja kahvila ei ole enää auki.

Mikko Järvinen kuvailee vastaanottoa infopisteeksi, josta saa avun oikeastaan mihin tahansa. Kiinteistössä toimivien yritysten ei tarvitse itse miettiä, mikä taho hoitaa eri asioita.

– Meidän kautta on toimitettu jääkaappi asiakkaan tiloihin, ja olemme tilanneet jopa Darts-tikkoja. Yhteys vaan meihin, ja me selvitämme asian ja hoidamme sen eteenpäin! Järvinen lupaa.